Dat was een erg aardig aanbod natuurlijk, alleen: ik heb al een betaalrekening. En/of, met vriendlief. Dus een klein missertje ergens in de IT, of bij de marketing afdeling. Ach ja.
Dus ik heb een mail naar de bank gestuurd:
"Dank u voor t aanbod v e gratis bankrekening. Ik ben al voorzien. Van n betaalrekening.
Als die nu gratis kan worden tot 2016, ben ik geinteresseerd.
Anders: misschien sta ik dubbel in n database?"
Als die nu gratis kan worden tot 2016, ben ik geinteresseerd.
Anders: misschien sta ik dubbel in n database?"
Kort, vriendelijk, zonder klagen aangeven dat de bank misschien iets fout heeft gedaan.
En de brief heb ik in de oudpapierbak gedaan.
Kreeg ik vorige week toch een aardige brief terug:
Dat is nog eens aardig! De bankmeneer heeft mijn mail echt gelezen. En nagedacht over wat er stond. En toen nagedacht hoe hij de fout kon herstellen, danwel mij als klant blij maken. En daar ook nog actie op ondernomen.
Want deze brief is geen standaardbrief die ergens al in een map stond. Daarvoor zijn te woorden te passend bij mijn mail.
Ik voel me netjes behandeld, eerlijk gezegd: ik voel me vereerd. Er is speciaal voor mij in een systeem gedoken om iets speciaal in te stellen.
Allemaal om "even" aardig te zijn na een foutje.
Dat noem ik een goede bank.
Dat goede gevoel doet me veel meer dan de euro's die ik bespaar (12 x 2 euro nogwat).
Voorlopig heeft deze bank een plusje. (heilig verklaren doen we niet, ik blijf opletten).
En zij wisten niet dat ik deze brief online zou delen. Maar ik vind 't wel een mooi verhaal zo in deze laatste maand van het jaar, ik blijf nu toch wat makkelijker geloven dat het goede leven er is.
(Want verder tel ik af naar de kerstvakantie, omdat ik toch wel moe ben)
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
BeantwoordenVerwijderenLeuk zeg! Fijn dat er zulke banken bestaan!
BeantwoordenVerwijderenwww.huisvlijt.com