zondag 30 november 2014

Welness: douchen met restjes

Vandaag weer eens heerlijk gedouchet. Met een wellness douche.
Wel vrekkig natuurlijk!

Dat is bij mij haarmaskertje indoen (en laten intrekken). Dan haren wassen, en conditionen. En okseltjes scheren (enzo). En tutten met luxe badschuim, al dan niet met de scrubhandschoen. Afdrogen en daarna bodybutteren. En daarna ben ik weer helemaal toppie. Als ik zin heb, nog een massage toe.

Een pure vrekkenactie.

Een vrekkenactie, omdat ik regelmatig de douche uitzet tussendoor. Om in te zepen, of iets in te laten trekken. Totdat ik het koud heb, en de douche weer aanzet. Net de sauna zo!
Ik denk dat ik voor de totale ronde 8 doucheminuten gebruik. Misschien 10, als de winter doorzet.
Ik gebruik de douche thuis 1x per week; ik douche op het werk na het lopen, of was me bij de wastafel. Dus ik vind dat ik dan wel 2 douchebeurten in enen op mag maken ('s winters). In de zomer lukt het me wel om de welness ronde met 5 doucheminuten te doen; koud worden duurt dan veel langer.

Een vrekkenactie, omdat ik al die lekkere schuimpjes en spullen al lang heb staan. Sommige mensen zouden het al restjes noemen. Van vertrek van een baan en van een kerstpakket heb ik diverse luxe douchezaken gekregen in de afgelopen 3 jaar. En daar doe ik lang mee! Ik douche maar 2x in de maand met dat schuim, en dan doe ik nog minimale hoeveelheden. En ik doe het op een washand, dus wat daarin blijft zitten, daar was ik me de volgende dag mee bij de wastafel. Wassen met de restjes, dus.
Met het tempo waarop de spullen nu op gaan, heb ik nog 1,5 jaar te gaan. Ben benieuwd of er in die tijd nog wat aan komt waaien...

De vrekken-massage wordt, op aanvraag, geleverd door meneerGoedLeven. Die heeft een massagecursus gevolgd en kan nu masseren. Dat was een paar jaar geleden zijn verjaardagkado aan mij, lief he!

En na de welness actie, doe ik mijn relaxkleren aan (grote trui, supersokken), en zak op de bank met mijn geliefde huisgenoten. Knuffeltje? Kat op schoot, lievelingsprogramma op TV (ook het enige programma dat we kijken). Lievelingstheetje erbij. Totale zen, heerlijk cocoonen. Of hoe je dit geluksgevoel dan ook noemt. Mmmmm.

En natuurlijk: sinds ik dit soort welness rondjes doe, heb ik geen behoefte meer aan de sauna.

3 opmerkingen:

  1. Nou, dat klinkt goed hoor!
    Mijn man is ook goed in masseren, heerlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pittig hoor om tussendoor de douche uit te zetten! Ik was mijn haar altijd op zondag en vind dat een hele klus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien heb ik wel mazzel met mijn badkamer (niet tochtig, wel verwarming enzo). Maar het is ook zo dat je eraan went, dus als je eerst 2 tellen de douche uit kunt doen, wordt dat op een gegeven moment zomaar een halve minuut.
      En ik zei al: het scheelt per seizoen. Nu in de winter heb ik wel wat water tussendoor (ik laat shampoo lang intrekken), in de zomer is het water alleen aan bij spoelacties. Ik bikkel alleen wat ik mentaal aankan hoor!
      Wel merk ik dat het oprekken van je comfortzone eigenlijk best lekker is (sauna effect), en tegelijk geld oplevert.
      En nu woon ik niet in Apeldoorn, maar voor sommige situaties ben je dan wel weerbaarder. Dat idee vind ik ookk wel lekker.

      Verwijderen