woensdag 4 februari 2015

Toevalsgesprekje

OK, ik moet gaan zoeken naar een nieuwe baan. CV dus maar eens opgepoetst en de laatste heldendaden toegevoegd. Was ik net mee klaar afgelopen vrijdagmiddag, meldt zich via LinkedIn een headhunter bureau. Ze hadden een vacature, of ik die eens wilde bekijken.

Och, ik wilde me daartoe wel zetten, vertelde ik. Wie weet welke andere banen er zijn, toch? En of ze mijn cv mochten hebben, vroeg die meneer.
Normaal ben ik uiterst voorzichtig met waar ik mijn priveverhalen rondstrooi, nu deed ik heel gemakkelijk hierover. Alsof het me niet zoveel kan schelen ;-).

En maandag belde die meneer weer op, dat hij wel wilde praten. Of ik woensdag kon. Och, toevallig heb ik woensdag vrij. En deze woensdag niets gepland. Dat was, echt toevallig, ook echt zo.

Echt bijzonder toevallig zo. Dus ik ga over een uurtje m'n eerste sollicitatie sollicitatie doen. Voelt enigzins surrealistisch, en dat is dan weer erg goed tegen de zenuwen. We zien het wel. Weet ik gelijk hoe ik in de markt lig.
En als deze vacature niet doorgaat met mij, zit ik in ieder geval bij hen in het bestand. Dit is een groot bureau, dus dat is altijd meegenomen.

Maf hoor, dat go-with-the-flow. Ik denk dat ik maar ga genieten ervan.

3 opmerkingen:

  1. O dit is wel een bizarre timing! Hoop dat het gesprek goed ging en zo niet, dat je dan in ieder geval wat hebt geleerd van het voeren van een sollicitatiegesprek, want dat is ook een hele kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Heel veel succes!
    Soms lopen dingen op een manier zoals ze moeten lopen, onverwacht en het brengt altijd iets, al is het maar weer een ervaring rijker en een extra boost zelfvertrouwen w.b. de arbeidsmarkt! Ik duimduimduim......

    BeantwoordenVerwijderen