woensdag 2 december 2015

Eindspel

Het onderhandelen over het huis ging langzaam. Elke halve week belde de ene partij naar de andere met een nieuw (tegen)bod. Beide partijen hadden geen haast. Prima.

Nu zitten we in de laatste fase: huisverkoper heeft eindbod neergelegd. Gelukkig met een getal wat overeenkomt met ons vakje "maximum bod". Alleen de timing klopt nog niet: de verkoper wil 2 maanden later verkopen dat wij willen. Hopelijk is dat nog te fixen, vandaag doen wij hierover weer een bod.

De eerste week zat ik stijf van de spanning. Maar dat houdt een mens niet vol, dus de laatste weken heb ik het van me af gezet, heb ik veel gebreid (anders ga ik maar nadenken en malen), en mijn normale rust-tactieken toegepast. Werkte gelukkig goed genoeg.
Ik kon het van me afzetten; misschien zou het lukken, misschien niet. We konden niet meer dan ons best doen: goed rekenen en slim bieden. En alvast wat doen aan OudeHuis, zodat we dat rap te koop konden zetten als het echt zou worden. Maar echt beinvloeden kun je het niet, het universum dan wel uitzoeken.

Nu het eindbod er ligt, en alles dreigt werkelijkheid te worden, voel ik toch weer spanning. Zou het echt? Da's gaaf (want wij vinden dit een geweldig huis).
Maar dan, maar dan, maar dan. Komt er wel een hele lijst aan dingen en dingetjes die opeens gedaan moeten gaan worden. Kleine en grote dingen, die veel energie, euros of emotie kosten. En allemaal relevant zijn voor het project. O jee.
Dus hoop en vrees tegelijk. Mijn zenuwstelsel is wat broos, met het overgangsgeneuzel, dus dat voelt aardig overdonderd. Maar een pennetje breien, en zorgen dat ik genoeg slaap krijg.
Tja, zo kom ik natuurlijk niet aan het bloggen toe. Maar goed, dat vergeven jullie me hopelijk.

Toch even een berichtje, tussen het wachten op diverse websites door. Want ik wil jullie wel op de hoogte houden, en laten meegenieten van het (waarschijnlijk?) hopelijk goede eindresultaat.

Het lijkt erop dat alles gaat lukken.
Dat zou erg mooi zijn: een mooi nieuw huis. Nou ja, na het klussen is het pas echt mooi.
En de mogelijkheid de hypotheek op OudHuis af te lossen. Dan zouden we af zijn van de K%^&*(service van DE bank. De nieuwe hypotheek zijn we aan het regelen. Misschien ook wel bij diezelfde bank, maar met voorwaarden dat we er heel snel vanaf kunnen. En er gaan diverse potjes vrijkomen (verkoop OudHuis bijv), dus dat heel snel zou wel eens met een jaar kunnen zijn. Dat zou wow zijn!

Eigenlijk te raar om over na te denken en te beseffen. De optie dat er een fantastisch huis zou komen dat mogelijk ook hypotheekvrij zou zijn. Bizar! Maar misschien wel echt.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Ik ga verder met mn klussen, duimen jullie voor me?

1 opmerking:

  1. Ik duim zeker voor je! Fijn dat het er nu zo goed uit ziet. En wat leuk dat je breien gebruikt om tot rust te komen! Ik heb van de week garen en haaknaalden gekocht met de bedoeling om hiermee tot rust te komen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen