woensdag 22 april 2015

picknicken met bloggers

Van de week heb ik weer sporten, een klusje en een leuke ontmoeting gecombineerd.
Ik fietste naar het hoofdkantoor van de bloemenhandel, besprak mijn bloemengedoe, en fietste door naar mijn afspraak bij het recreatiegebied met JeGeldOfJeLeven.

Altijd spannend, als je iemand niet kent, tenminste: niet van uiterlijk. Want op de blogs staan toch wel zaken die niet iedereen weet, ook op het hare. Dus van haar binnekant ken ik sommige dingen al heel goed. En zij van mij ook. Maar hoe is haar buitenkant?

Ze blijkt een stevige, gezellige vrouw. Langer dan ik dacht. Vrolijke blik. Het is dat ik weet dat ze thuis zit met een overloop en emoties, het is bij de picknick niet aan haar te merken. We kletsen gezellig, en voor we het weten is het uur om (en zij heeft afspraken dus we hebben geen uitloop). En dan lukt het nog niet om snel weg te lopen....
Goed teken!
Ik hoop dat een volgende ontmoeting ook gaat lukken.

Ik merk dat ik het erg leuk vind om met een vrouw te spreken die ook kostwinner is (al ben ik dat niet meer, wel lang geweest) en in de financiele wereld zit. Daar werkt, maar wel heel secuur met geld omgaat en bewuste keuzes maakt.
Mensen vinden die nadenken en bewust kiezen (zelfs al maken ze andere keuzes dan ik), is best lastig. Veel mensen denken niet na. Veel mensen betalen voor dat nadenken en uitzoeken liever een adviseur, of lopen de reclame achterna. En juist praten met eigen-denkers helpt me om opties te blijven zien, en daarin mijn eigen keuzes te maken.

Wie weet organiseer ik nog een keer een openbare consuminder-picknick. Gewoon voor de gezellligheid, want de genoeg-dag copieren kan ik niet en wil ik ook niet (ik heb nu al tijd tekort!). Zouden er mensen zijn die dan ook willen komen?

4 opmerkingen:

  1. Lijkt me heel gezellig om eens te komen picknicken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om een blogger in het echt te ontmoeten en dat het ook echt gezellig was!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was inderdaad erg gezellig. Tja en aan de buitenkant zie je bij mij nooit zo goed water allemaal aan de binnenkant af speelt. Een beschermingsmechanisme van muur optrekken.die ik moeilijk laat varen. Jarenlange ervaring ;-) dan wordt je daar heel goed in.

    BeantwoordenVerwijderen