vrijdag 19 september 2014

ga voorzichtig hypotheekverhaal doen

De reacties of er interesse was voor uitleg over hypotheken kwamen niet veel reacties, maar ze waren wel eensgezind: "ja graag".
Dus de gedachten die ik tot nu toe heb verzameld, ga ik tot een verhaal maken.

Het voelt wel eng, want nogmaals: ik ben geen financieel adviseur. Iedereen blijft verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes, en voor het checken van wat ik zeg. Al zou ik notarissen en betaalde zelfstandig werkende financial planners daarin meer vertrouwen dan iemand van een bank. De kleur van de ogen moeten al helemaal niet uitmaken.

En ik ben heel benieuwd of mijn uitleg helder is. De angst van "kan ik dat dan?" Kan ik echt goed helder maken waar mensen aan vast komen te zitten (en waar niet) en waar keuzes liggen? Dus ik zal regelmatig vragen of ik helder uitleg. En dan hoor ik graag als er zaken te moeilijk zijn, of niet duidelijk, of ...., dat helpt me in mijn onzekerheid.

Maar aan de andere kant: met mijn blog hoop ik mensen bewuster van keuzes te maken. Hypotheken zijn keuzes die veel mensen maken, en die veel impact op hun leven hebben. Dus als er een klein percentage mensen door mijn uitleg betere keuzes kunnen maken, en hun leven beter kunnen inrichten, zou ik al tevreden zijn.

En had ik niet in m'n vorige blog gezegd dat ik me door zou laten raadgeven, maar niet zou laten beslissen ?....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten