zondag 28 september 2014

Ik wil, ik wil..... een krokodillebil. En hard kunnen lopen.

De zin "ik wil, ik wil..... een krokodillebil" gebruikte ik bij mijn kind om duidelijk te maken dat hij wel veel wilde. Soms kreeg hij het, soms niet.

Dit weekend heb ik een heerlijk weekend gehad met 2 verjaardagen van mensen die ik erg mag en een bierfestival. Het Bierfestival in Bodegraven kan ik aanraden! Niet commercieel, erg relaxt en wel bijzonder veel bijzondere biertjes met allerlei bijzondere smaken. Heel erg genoten.
Maar ondanks rustig aan doen, en rustig naar alle zaken toe fietsen (fitness en goedkoop vervoer in 1 klap), was ik zondag toch zo moe, dat we de auto hebben gepakt voor het ritje naar de dichstbijzijnde stad. Voor mijn doen bizar, want zulke afstanden kon ik vorig jaar gewoon fietsen.
Nu ga ik niet meer op de fiets naar m'n werk (bijna 100 km enkele reis is me net ff te ver om te fietsen, lui he. 25 km redde ik goed met mijn topfiets), en merk ik gelijk dat m'n conditie inkakt. Ik was er zondag aardig depressief van. Ongetwijfeld voelde ik me ook rot omdat ik zo moe was. Wel braaf vroeg gaan slapen elke avond, hielp wel wat.
Maar ik moet toch eens goed gaan kijken en budgetteren met m'n energie. Wil ik teveel? (ongetwijfeld :-) ) Het leven is zo mooi, ik wil achter van alles aanlopen en doen.

Wat is belangrijk om m'n energie aan te spenderen?
M'n werk, tot op zekere hoogte.
M'n kind en vriendlief, zeker.
M'n huis, nou soms, maar niet totaan het VTwonen. Gelukkig doen de huisgenoten al hun deel.
M'n familie, waar een ziekte en een verhuizing speelt? Teer punt, aangezien ze in het verleden voor mij nooit tijd hadden, ook niet toen ik zwanger of ziek was of aan het verhuizen. Ik ben niet fanatiek, merk ik.
M'n vrienden? Graag, maar een lastig punt in het energiebudget, omdat er een aantal ver weg wonen. M'n conditie? Wel slim, want een fit lijf houdt alle andere punten beter vol.
Hobby's? Tja, als ik niet helemaal chagrijnig wil worden misschien wel, maar heb ik daar energie voor?

Dus hardlopen blijf ik nog maar even doen, voor de rest even gaan kijken waar ik m'n energie aan ga besteden. Want mezelf doodlopen vind ik niet slim.
Heb je nog tips voor mijn energiebudget?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten